‘Internet zonder reclame zou 170 euro kosten’

Een volledig reclamevrij internet zou de Britse burger 140 pond, zo’n 175 euro per jaar, per persoon kosten. Een bedrag dat de grote meerderheid er overigens niet voor over zou hebben.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Tot die opmerkelijke conclusie komt onderzoeksbureau Censuswide, dat in opdracht van Online videoplatform Ebuzzing uitzocht hoeveel de jaarlijkse online advertentieuitgaven bedragen (6,4 miljard pond), gedeeld door het aantal online gebruikers in het UK (45 miljoen).

98% van de 1400 ondervraagde consumenten zou niet bereid zijn het gehele web af te kopen als dat mogelijk zou zijn. Een en ander neemt niet weg dat consumenten er heel wat voor over zouden hebben om geen reclame te hoeven zien waar ze geen behoefte aan hebben. 63% klikt online video-ads direct weg, een percentage dat voor 16 tot 24-jarigen op 75% ligt.

Een kwart van de respondenten zet het geluid uit, 16% gebruikt software om advertenties tegen te houden en een zelfde percentage opent op zo’n moment een nieuwe browserwindow. Niet verrassend is dat 34% aangeeft dat ze online reclamefilms beter zouden bekijken als die relevanter waren.

In het onderzoek is ook meegenomen wat mobiele online gebruikers met hun apps doen. Zo gaf 77% aan dat ze nooit upgraden naar een betaalde versie van hun app. Reden voor de onderzoekers om te concluderen dat uitgevers afhankelijk zullen blijven van in-app advertising.

(bron: The Telegraph via De Bicker)

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie