Markt voor biologische producten groeit met 23%

De totale marktomvang van biologische producten is in 2001 gestegen met 23% tot €355 mln. Dit blijkt uit het EKO-monitor jaarrapport 2001 van het Platform Biologica.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

In 2001 is het marktaandeel van supermarkten in de verkoop van biologische producten voor het eerst groter geweest dan het aandeel van natuurvoedingswinkels. Het aandeel via de supermarkt was 42% (€150 mln.), terwijl 41% van de producten via natuurvoedingswinkels verkocht werd (€145 mln.). Albert Heijn is bij de supermarkten koploper met een aandeel van 65%.

Zuivel en AGF blijken de meest succesvolle productgroepen te zijn, met een marktaandeel van respectievelijk 3,0% en 2,5%. De verwachting is dat het marktaandeel van biologische producten in 2004 gestegen zal zijn tot 5%. In juni van dit jaar start een landelijke campagne om het kopen van biologische producten te bevorderen. De campagne wordt gecoördineerd door de Task Force Marktontwikkeling Biologische Landbouw, een initiatief van het Ministerie van LNV, waarin naast het Ministerie onder meer LTO-Nederland, Platform Biologica, Rabobank en Triodosbank participeren. Voor de campagne is een bedrag van €4,5 mln. beschikbaar.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie