Matige kijkcijfers Sterrenbeurs

De start van SBS6-programma Sterrenbeurs is ondanks een groot marketingoffensief in de eerste week dinsdag door niet meer dan 318.000 mensen bekeken.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Gisteren is spoedoverleg geweest tussen tv-zender SBS, producent Endemol en dagblad De Telegraaf over hoe de problemen het hoofd te bieden, schrijft het Algemeen Dagblad. Hoeveel mensen op de Sterrenbeurs in fictieve aandelen van bekende Nederlanders handelen houden partijen geheim.

SBS wijt de tegenvallende kijkcijfers vooral aan de 'keiharde concurrentie' van de Champions League-wedstrijd AC Milan-Ajax (2.7 miljoen kijkers) op Nederland 2. ‘Het slechte begin is dus gelukkig te verklaren, maar niettemin vreselijk', erkent SBS 6-programmadirecteur Eric van Stade. ‘Zo wil je niet beginnen.' Andere programma's hadden dinsdagavond minder last van het voetbal: Woonbrigade op RTL 4 trok 705.000 kijkers, CSI op Yorin scoorde 461.000 kijkers en de herhaling van Sex and the City op zusterzender Net5 deed het met 369.000 kijkers beter dan Sterrenbeurs.

Het AD vraagt zich af waarom de start van Sterrenbeurs op een Champions League-avond is geprogrammeerd. ‘We wilden niet te veel aan ons vertrouwde uitzendschema sleutelen en je kunt niet voor voetbal blijven weglopen', legt Van Stade uit. ‘Bovendien had De Telegraaf op dinsdag ruimte voor een speciale Sterrenbeurs-pagina.’ Voor volgende week verwacht hij een verdubbeling van de kijkcijfers.

Endemol laat weten ‘tot dusver zeer tevreden te zijn’ over het totale Sterrenbeurs-project. Volgens een woordvoerder loopt met 25.000 aandelentransacties per uur de handel goed.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie