‘Meer structuur in online advertising’

Er moet structureel worden nagedacht over de mogelijkheden van online advertising, zodat internet een vaste plaats krijgt in communicatie. Dit is alleen mogelijk als de specifieke interactieve en multimediale eigenschappen van internet optimaal benut worden.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat blijkt uit een onderzoek van Bovil e-Drome, de specialistische unit van Bovil Communication City op het gebied van digitale marketingcommunicatie en onderzoek naar naar de effectiviteit van online advertising. Dit onderzoek vindt plaats in samenwerking met de Universiteit Maastricht. Op dit ogenblik is het aandeel van online advertising in de totale mediabestedingen nog vrij beperkt (in Nederland 100 miljoen gulden in 2000). De verwachting is dat dit aandeel de komende jaren aanzienlijk zal stijgen. Het is in elk geval nu al een feit dat het consumentenkoopgedrag naar aanleiding van de komst van internet drastisch aan het veranderen is. Ondernemers zullen hier in toenemende mate op moeten inspelen. Internet in het algemeen en internetadvertising in het bijzonder zullen daarbij een belangrijke rol spelen.

De effecten van online advertising zijn meetbaar, de doelgroep is traceerbaar en de kosten zijn aanzienlijk lager dan bij offline campagnes.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie