Nederlandse Adbusters spin-off

Reclameman Rini Hartman is de website subvertise.nl begonnen, een 'platform voor kritische geesten'.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het is Hartmans bedoeling mensen bij elkaar te brengen die geïnspireerd zijn geraakt door onder meer het werk van het Canadese bureau Adbusters en vinden dat iets soortgelijks in Nederland van de grond moet komen.

Het idee van Hartman is niet alleen gebaseerd op de site Adbusters, maar ook op het boek No Logo van Naomi Klein. Adbusters bevat diverse reclameparodieën en is in 1988 opgericht door ex-reclamemensen en milieuactivisten die aan creatief verzet doen. Hartman is van mening dat grote ondernemingen met veel geld dingen doen die moreel afkeurenswaardig zijn, zoals tabaksfabrikanten en de farmaceutische industrie, meldt de Consumentengids.

Naast de site heeft Hartman ook nog het ideeël en cultureel communicatiecollectief Paradigm Shift opgericht. Het is niet de bedoeling om tegen bedrijven te schoppen, zo laat Hartman weten. Wel wil hij aanzetten tot nadenken en nuances aanbrengen. Hij laat de andere kant zien van de prachtige wereld die ons in reclame en marketing wordt voorgespiegeld.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie