Nike haakt in op WK-loting

Nike heeft in aanloop naar de trekking voor het WK voetbal in Zuid-Afrika de Dam in Amsterdam overgenomen om het oranjegevoel aan te wakkeren. De actie werd bedacht door Wieden+Kennedy Amsterdam.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Vanavond om zes uur vindt de officiële loting voor het WK plaats. Afgelopen week werd 's nachts door Nike een 'tape-attack' op de Dam uitgevoerd om hierop in te haken. Onder het motto 'The Dutch strike first' werd met zo'n 6000 meter tape een enorm speelschema gecreëerd. Het schema van het Nederlands elftal kleurt oranje tot en met de top. Helemaal bovenaan staat in het oranje 'bezet' uiteraard een verwijzing naar Koninginnedag. De uitingen die hiervan werden gemaakt sluiten af met de pay-off 'Bloed oranje'.

Het filmpje werd geregisseerd door Johan Kramer (Christel Palace) en fotograaf Yamandu Roos nam de fotografie voor zijn rekening. De film is (Nederlandse versie) en te zien.

Een overzicht van de credits:
Wieden+Kennedy Amsterdam
Creative Directors: Eric Quennoy, Mark Bernath
Art director: Sezay Altinok,
Copywriter: Carlos Furnari
Producer: Neil Henry,
Head of Broadcast: Erik Verheijen,
Editor: Ken Rosenberg,
Art Buyer: Andrew Koningen and Annette Krutzik,
Account team: Gene Willis, Jordi Pont, Max Yates,
Executive Creative Director: Jeff Kling,John Norman.

Nike
Tad Greenough, Brand Marketing, Northern Europe
Hans de Leeuw, Country Marketing Manager, Holland

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie