Onduidelijkheid over belevingscommunicatie

Theorie en praktijk liggen in de belevingscommunicatie ver uit elkaar, blijkt uit onderzoek.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Recent onderzoek naar belevingscommunicatie, uitgevoerd door Martijn Arets (hogeschool INHOLLAND) in samenwerking met In'tent, bureau voor belevingscommunicatie, toont een verscheidenheid aan definities. Schrikbarend is volgens de onderzoekers de uitkomst dat theorie en praktijk zo ver uit elkaar liggen.

Doel van het onderzoek was te achterhalen hoe serieus de branche met belevingscommunicatie bezig is en hoe belevingscommunicatie zich in de toekomst zal ontwikkelen in Nederland.

Slechts weinig bureaus gaven uit zichzelf een definitie die lijkt op een theoretische definitie. Meestal werd slecht één invalshoek belicht, bijvoorbeeld communiceren met behulp van zintuigen.

Uit het onderzoek is weliswaar een definitie van belevingscommunicatie af te leiden die redelijk alomvattend is en vrij dicht aansluit bij de theorie. Maar deze uitgebreide definitie is te wijten aan het samenvoegen van zeer diverse definities.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie