Online bestedingen eerste kwartaal 24 miljoen

De bruto mediabestedingen op internet bedroegen in het eerste kwartaal van 2004 ruim 24 miljoen euro. Met 5,4 miljoen is de telecom/ict-branche verantwoordelijk voor zo’n 20 procent van de bestedingen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat becijfert BBC De Media en Reclamebank. De andere grote adverteerders zijn de mediabranche en financiële dienstverleners met respectievelijk 4 miljoen (17 procent) en 3,97 miljoen (16 procent).

Grootste online adverteerder in de eerste drie maanden was Microsoft met 1,2 miljoen euro, gevolgd door DSB Voorschotbank met 900.000 euro en Gsmweb.nl met 692.000 euro.

BBC registreert de internetbestedingen sinds januari 2004, waardoor nog geen inzicht bestaat in de ontwikkeling van de online bruto mediabestedingen. Wel meldt het bureau dat er sprake is van groei als die ontwikkeling gelijk is aan die van de netto mediabestedingen op internet. De netto online bestedingen verdubbelden in het eerste kwartaal van 2004 in vergelijking met de eerste drie maanden van vorig jaar.

Voorlopig leveren dertien van de belangrijkste marktpartijen de data voor de registratie aan: MSN, Adlink, IP, Funda, IDG Communications, Ilse, Lycos, Veronica Digitaal, Wanadoo, Webads, Wegener Multimedia, Adformatie en Netdirect.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie