Dat meldt vakblad Adformatie vandaag. Doelgroep van het nieuwe krantenconcept zijn met name vrouwen en gezinnen (boodschappers). De nieuwe krant, die straks in een oplage van zo’n anderhalf miljoen exemplaren wordt gedrukt, valt buiten de reguliere verspreiding (na 09.00 uur ’s ochtends) van de PCM-titels op de deurmat. Hoe de distributie precies gaat plaatsvinden, wordt nog bestudeerd.
De krant bestaat uit twee katernen: een nieuwskatern (met landelijk nieuws toegespitst op de doelgroep) en een katern waarin (op basis van exclusiviteit) wordt samengewerkt met een adverteerder. Michael Nederlof van PCM’s Commercieel Bedrijf: ‘Met AH als adverteerder staat de redactionele content in het teken van eten, met de Bijenkorf gaat het om mode, met Verf & Wand om wonen. De gedachte is dat de krant voor dit soort adverteerders de functie van folder overneemt.’
De nieuwe PCM-krant zal niet landelijk verschijnen, maar vooral in de verstedelijkte gebieden. In samenwerking met een extern bureau (vdBJ) heeft PCM een eerste dummy ontwikkeld, die aan lezerpanels ter beoordeling wordt voorgelegd. Op basis van de reacties van adverteerders en lezers wordt het uitgeefplan verder uitgewerkt. Voor het eind van het jaar beslist PCM of ‘Moment’ er definitief komt.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!