Ongevraagde geadresseerde reclamepost krijgt per 1 april verwijzing naar Postfilter

Verzenders voortaan verplicht om op hun post te vermelden hoe ontvangers zich ervoor kunnen afmelden.

123RF

De nieuwe Code Postfilter gaat komende donderdag (1 april) gelden. Deze update moet afzenders van geadresseerde reclamepost duidelijkere richtlijnen geven en het consumenten makkelijker maken om aan te geven welke post ze wel en niet willen ontvangen.

Meest opvallende wijziging is dat verzenders van ongevraagde geadresseerde reclamepost voortaan verplicht zijn om op hun post te vermelden hoe ontvangers zich ervoor kunnen afmelden.

Vanaf dit jaar zijn afzenders van ongevraagde geadresseerde reclamepost verplicht om op hun reclame-uitingen een verwijzing naar Postfilter te zetten. Dat moet ontvangers duidelijk maken dat ze hun ontvangstvoorkeuren kunnen doorgeven via het vernieuwde postfilter.nl.

Na onderzoek onder consumenten is op de nieuwe site het registratieproces versimpeld, wordt er minder jargon gebruikt en krijgen gebruikers de mogelijkheid om een Postfilter in te stellen zonder daarbij hun naam en e-mailadres te delen.

Eigen domein voor het Nationaal Overledenenregister

Nabestaanden die post gericht aan een overleden persoon wilden stoppen, konden dit tot voor kort regelen via postfilter.nl. Vanaf nu is Nationaal Overledenenregister (nationaaloverledenenregister.nl) hiervoor de aangewezen plek. 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie