Red Urban en Etcetera grote winnaars bij Esprix

Twee keer goud en heel veel prijswinnaars bij de Esprix, die zojuist zijn uitgereikt in de Westerkerk in Amsterdam,.Etecetera en Red Urban doen goede zaken met vijf prijzen, waaronder goud en zilver.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Twee maal goud, tien keer zilver en negentien keer brons. Dat brengt de Esprix oogst dit jaar op 31 winnaars. ruimschoots meer dan vorig jaar, toen de teller op 23 bleef steken en er tot overmaat van ramp in het geheel geen goud werd uitgereikt. Hoewel iedere vergelijking met voorgaande Esprix jaren op voorhand zinloos is - omdat de opzet van de Esprix (voor de tweede keer in twee jaar) op de schop ging - duidt het grote aantal winnaars toch op een kwalitatief hoogstaand dm-jaar.

Al heeft de prijzenregen ongetwijfeld ook te maken met een van de veranderingen in de opzet. Was in voorgaande jaren een nominatie lang niet altijd een prijs, in de nieuwe opzet gaat iedere genomineerde met een Esprix naar huis. Dit verklaart de sterke toename van het aantal bronzen winnaars. In het bureauklassement komen Etecetera en Red Urban naar voren als grote winnaars. De DDB-bureaus gaan ieder naar huis met vijf prijzen, waaronder het goud voor de studieboekencampagne van Bol.com en het zilver voor de bureaucampagne van Etcetera (hoe neem je afscheid van 2009?). Vier van de vijf Esprix zijn het resultaat van campagnes waaraan ze gezamenlijk hebben gewerkt. Daarnaast wint Red Urban op eigen kracht één zilveren Esprix (Pokkie Foetsie van Hi, in samenwerking met FHV BBDO), terwijl Etcetera een bronzen Esprix incasseert voor de Kinderboekenweek campagne.

Het andere goud is voor N=5 en Kong, die met de Stanislav campagne (het Ministerie van Justitie) opnieuw in de prijzen valt. Aangevuld met een bronzen Esprix brengt dat het totaal voor N=5 op twee. Beging There Being There komt sterk voor de dag met twee een zilver en een brons, terwijl TBWA\Neboko.het traditioneel goed doet met drie Esprix (zij het alleen brons). Andere bureaus die meermalen in de prijzen vallen, zijn dit jaar G2, Dawn, Achtung, MTV, Rapp en Doom & Dickson .

Bij de opdrachtgevers is KPN de aanvoerder van de ranglijst van prijswinnaar. Het telecombedrijf is succesvol met dochters Hi (zilver en brons) en Xs4All (zilver). Pon doet het goed dankzij zilver (Pak de Polo) en brons (Yeti campagne), beide van Achtung. Terwijl ook Heineken en Albert Heijn hun reputatie bij de Esprix gestand doen door ieder twee keer het podium te beklimmen. Iets tegenvallend is de oogst voor Unilever, dat dit jaar niet verder komt dan één bronzen Esprix.
Correctie: Unilever wint drie Esprix.

GOUD


Categorie: Not for profit
Opdrachtgever: Rijksoverheid, Ministerie van Justitie
Bureau: N=5, Kong


Categorie: Retail
Opdrachtgever: bol.com
Bureau: Etcera, Red Urban

ZILVER


Categorie: FMCG Food
Opdrachtgever: Unilever Benelux
Bureau: Being There, The Gardeners, Emakina


Categorie: FMCG Non-food
Opdrachtgever: Henkel Nederland
Bureau: G2 Amsterdam, Little Chicken Game Company


Categorie: not for profit
Opdrachtgever: Stichting Consument en Veiligheid
Bureau: Doom&Dickson, Superheroes


Categorie: Dienstverlening financial
Opdrachtgever: Alex Vermogensbank
Bureau: Dawn


Categorie: Dienstverlening Non-financial
Opdrachtgever: XS4ALL Internet
Bureau: Ogilvy Amsterdam


Categorie: Dienstverlening Non-financial
Opdrachtgever: Hi
Bureau: FHV BBDO, Red Urban, Winkelman & Van Hessen, X-Ingredient, De Werkvloer, Mindshare


Categorie: Duurzame goederen
Opdrachtgever: Pon's Automobielhandel
Bureau: Achtung!


Categorie: business to business
Opdrachtgever: Centraal Beheer Achmea
Bureau: Rapp, Virtual Fairground


Categorie: Small budget
Opdrachtgever: TNT Post
Bureau: Jump! Communicatie


Categorie: Small budget
Opdrachtgever: Etcetera
Bureau: Etcetera, Red Urban, Van Wanten Etcetera, Creative Venue, Databay

BRONS


Categorie: FMCG Food
Opdrachtgever: Unilever Nederland
Bureau: MTV Networks

;63">Unox. De muts van '63
Categorie: FMCG Food
Opdrachtgever: Unilever Benelux
Bureau
Being There, The Gardeners, Emakina


Categorie: FMCG Food
Opdrachtgever: Heineken
Bureau: Fitzroy, Virtual Affairs, TBWA\Neboko, Kobalt


Categorie: FMCG Food
Opdrachtgever: Heineken Nederland
Bureau: 2009 Amsterdam, Doom&Dickson, BST Brands


Categorie: Not for profit
Opdrachtgever: ROC Noord-Holland
Bureau: G2 Amsterdam


Categorie: Dienstverlening Financial
Opdrachtgever: Rabobank
Bureau: Rapp


Categorie: Dienstverlening Non-Financial
Opdrachtgever: Hi
Bureau
Red Urban, Etcetera


Categorie: Dienstverlening Non-Financial
Opdrachtgever: Imtech
Bureau: de PersoneelZaak


Categorie: Dienstverlening Non-Financial
Opdrachtgever: Hoofdbedrijfsschap Ambachten - De Schoonheidsspecialist
Bureau: Nieuw


Categorie: Dienstverlening Non-Financial
Opdrachtgever: Maandag
Bureau: Dawn


Categorie: Dienstverlening Non-Financial
Opdrachtgever: Microsoft
Bureau: Etcetera, Red Urban, Van Wanten Etcetera, Etcetera Live!


Categori: Retail
Opdrachtgever: Beter Horen
Bureau: N=5


Categorie: Retail
Opdrachtgever: Albert Heijn
Bureau: TBWA\Neboko, Neboko\Retail


Categorie: Retail
Opdrachtgever: Albert Heijn
Bureau: TBWA\Neboko, Neboko\Retail, Newslab


Categorie: Retail
Opdrachtgever: Stichting CPNB
Bureau: Etcetera, Van Wanten Etcetera


Categorie: Small budget
Opdrachtgever: Nestlé
Bureau: Ubachswisbrun/JWT

;s Strijd om Watt">Eneco's Strijd om Watt
Categorie: Social responsibility
Opdrachtgever: Eneco
Bureau: bureau Ranja, 3MO


Categorie: Social responsibility
Opdrachtgever: Douwe Egberts Nederland
Bureau: Lemz, FHV BBDO


Categorie: Direct mail
Opdrachtgever: Pon's Automobielhandel
Bureau: Achtung!

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie