Ryanair, de Wal-Mart van de luchtvaart

Ryanair was tien jaar geleden op sterven na dood. Nu is de Ierse prijsvechter de best presterende Europese luchtvaartmaatschappij.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Ryanair wordt geleid door Michael O’Leary, een hondsbrutale bullebak. Een klachtenlijn? Onzin, vindt hij. Klanten zeuren dan de hele dag. Daar schiet je niks mee op. Laat ze opzouten.
Ryanair garandeert de laagste prijzen. Door te verkopen via met name internet, door alle kosten zo laag mogelijk te houden, maar ja, dat doen er meer. Ryanair gaat verder: O’Leary constateerde ooit dat je een geland vliegtuig in 25 minuten weer in de lucht kunt hebben, schoongemaakt, met een volle tank en nieuwe passagiers aan boord. Dus dat is nu de regel voor vliegtuigen van Ryanair. Waar andere maatschappijen op een bepaald traject zes keer per dag met een vliegtuig heen en weer vliegen, doet Ryanair dat acht keer. En dat scheelt veel geld. Een ander staaltje: O’Leary heeft dit jaar 125 Boeings besteld. Een mega-order waarbij hij scherp wist te onderhandelen, want nog nooit kreeg iemand een Boeing 737 voor 25 miljoen dollar. Het einddoel: Ryanair wil uitgroeien tot de Wal-Mart van de luchtvaart.

< SIZE=1>Bron: Management Today<#/FONT>

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie