‘Ja, we gaan reorganiseren, hier en daar inkrimpen, vacatures niet altijd meer invullen en ook afscheid nemen van collega's.’ Dat zei CEO van Sanoma Media Nederland, Dick Molman, tijdens een kwartaalbijeenkomst voor het personeel. Exacte aantallen noemde hij niet, maar het zou gaan om tientallen banen in de komende 1,5 jaar. Volgens Molman is de ingreep nodig om in de toekomst een ‘financieel gezond en groot mediabedrijf te blijven’.
De meeste banen vervallen volgens een woordvoerder op de commerciële en ondersteunende afdelingen. Daar vervalt, afhankelijk van de afdeling, 10 tot 25 procent van de voltijdbanen. Redactionele functies zouden voorlopig buiten schot blijven, hoewel de woordvoerder daar een voorbehoud bij plaatst: ‘We weten natuurlijk nooit wat er in de toekomst gaat komen.’
Molman stelde vast dat de recessie zich vooral op de advertentiemarkt laat voelen. Sanoma Media gaat wat kostenbesparingen betreft kritisch letten op de zogenoemde ‘kleine kosten’. Daarmee wordt bedoeld dat er kritischer gekeken wordt naar zaken als reizen en extern vergaderen.
Bron: ANP
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!