Accessoirefabrikant
Emporia heeft zich met de ontwikkeling van de telefoon gebaseerd op de aantallen gebruikers van mobiele telefoondiensten van gevorderde leeftijd binnen Europa. "Er zijn 110 miljoen 65-plussers in Europa en Rusland en slechts 17% van deze mensen heeft een mobiele telefoon," aldus de exportmanager in het bericht. (Of deze lage penetratiegraad ook echt wordt veroorzaakt door de complexiteit van de huidige generatie mobiele telefoons wordt niet duidelijk. Al ligt dat natuurlijk wel voor de hand.)
Eerdere vergelijkbare initiatieven zijn nooit succesvol doorgedrongen tot de seniorenmarkt. Zo heeft Motorola een 'uitgeklede' handset ontworpen voor de markt in Derde wereldlanden en mensen met minimale mobiele behoeften en hebben Vodafone en Sagem de handen ineen geslagen om te komen tot Vodafone Simply. Maar beide initiatieven zijn volgens de gebruikte onderzoeken dus nooit doorgetrokken tot in de seniorenwereld.
Emproia heeft sinds afgelopen augustus zo'n 50.000 toestellen verkocht en gaat naast haar thuismarkten Oostenrijk en Duitsland nu ook verder kijken. Wanneer het toestel in Nederland op de markt komt is niet bekend.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!