Singlesmarkt groeit

Het groeiend aantal éénpersoonshuishoudens en de toenemende koopkracht van de singles bieden een enorme kans voor fabrikanten en retailers om een lucratieve markt aan te boren, volgens onderzoeksbureau Datamonitor.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Meer dan eenderde van de Europese consumenten woont alleen en hebben een totale koopkracht van 140 miljard euro per jaar. Hun aantal is bovendien groeiend. Het gaat niet om arme studentjes of zieltogende gepensioneerden, maar koopkrachtige professionals met een groeiende wens om hun zuurverdiende centen aan zichzelf uit te geven.

Deze welvarende singles vormen een waardevolle markt voor food, drank en persoonlijke verzorging – ze geven daar per jaar zo’n 140 – 150 miljard euro aan uit. Eenpersoonshuishoudens geven 50% meer uit aan consumer packaged goods dan tweepersoonshuishoudens.
De 35% alleenwonenden in Europa zijn samen goed voor 10% van de markt voor alcoholhoudende dranken, 40% van de foodmarkt en 41% van de markt voor persoonlijke verzorging. Dat komt gemiddeld neer op 3.022 euro per single per jaar.
Tussen nu en 2007 zal de singelsmarkt met 4% groeien naar net onder de 190 miljard euro. Zweden, Nederland en Engeland zijn de snelstgroeiende markten.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie