Subsidie Cebuco en Kidsweek

Het Bedrijfsfonds voor de Pers heeft besloten een uitkering van maximaal 30.000 euro beschikbaar te stellen aan het Cebuco voor een haalbaarheidsonderzoek om de kleur van het drukwerk bij dagbladen te standaardiseren. Ook Kidsweek krijgt een uitkering, bedoeld voor reclamecampagnes.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het Cebuco heeft geconstateerd dat met name adverteerders moeite hebben met de verschillen tussen kranten onderling wat betreft de kwaliteit van kleur in hun advertenties. Soortgelijke ontwikkelingen hebben zich ook in andere landen voorgedaan, met als gevolg een dalend vertrouwen van adverteerders en een verslechtering van de concurrentiepositie van de krant.
Het besluit de aanvraag toe te wijzen is gebaseerd op de overweging dat het standaardiseren van de kleur in de krant de positie van dagbladen als mediumtype op de advertentiemarkt kan versterken.

Kidsweek, de krant voor jongeren tussen 11 en 15 jaar, krijgt van het fonds 294.000 euro subsidie. Het geld is bedoeld voor een reclamecampagne met onder meer radio- en televisiespotjes, om de oplage te vergroten.

Minder geluk was er voor de Stichting Redactie Spiegel Historiael. Haar aanvraag voor werd afgewezen. Spiegel Historiael wil een aantal wervingsacties houden nu de oplage is teruggelopen. Daartoe diende de uitgever een aanvraag voor steunverlening bij het Bedrijfsfonds in. Naar de mening van het fonds bevat Spiegel Historiael slechts voor een klein deel artikelen die betrekking hebben op de maatschappelijke actualiteit. Bovendien bestaat het nieuws dat het blad bevat grotendeels uit agenda's en boekbesprekingen. Daarmee voldoet het blad niet aan de voorwaarden op basis waarvan een uitkering verstrekt kan worden.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie