Textilia gaat samenwerking aan met NextCollections.nl

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Modevakbladen , en van en online modeplatform gaan samen werken aan een nieuwe retailformule.

Met de strategische samenwerking zou volgens de partijen 'de grootste exclusieve online modevakbeurs in Nederland' ontstaan, met een breed aanbod van collecties van nieuwe en bestaande merken.

Het partnerschap schept de mogelijkheid voor modemerken om hun collecties te laten zien aan retailers, leveranciers en agenten.

Volgens Meike Kroese, uitgever van het fashioncluster, zijn moderetailers veel tijd en geld kwijt met het bezoeken van beurzen en binnen- en buitenland. 'Met een online platform waar merken hun collecties showen, kunnen moderetailers het hele jaar door kijken welke merken hen interesseren.’

Volgens Kroese zal door de samenwerking het huidige pakket aan diensten en mogelijkheden voor adverteerders en lezers worden vergoot.

NextCollections is een B2B-modeplatform dat twee jaar geleden werd ontwikkeld door Marc Verweij en Tonnie van Rijn. Het platform biedt een plek aan collecties van merken die in Nederland verkocht worden.

Elk merk betaalt een bijdrage om de collecties te laten zien aan retailers uit binnen- en buitenland. Geruikers kunnen gratis lid worden om van de database gebruik te kunnen maken.

Marc Verweij: ‘We gaan dit concept internationaal uitrollen. In elk land kiezen we voor één strategische partner. Voor Nederland is dat het fashioncluster van MYbusinessmedia: Textilia, Bengels en Schoenvisie.’

De komende maanden zal NextCollections.nl een duidelijke positie krijgen op de te vernieuwen websites van de vakbladen. Binnen het onderdeel ‘Collecties’ kunnen retailers zich oriënteren op het komende modeseizoen van merken en krijgt men een preview van de nieuwste collecties van modemerken te zien.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie