Treffend adverteren in Pink Ribbon Magazine

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De maand oktober staat dit jaar in Nederland voor de zesde keer in het teken van borstkanker. Vanaf vandaag ligt Pink Ribbon Magazine 2007, een initiatief van , echter al in de winkel. De 'charity glossy' werd weer geheel belangeloos gemaakt en de opbrengst komt voor 100 procent ten goede aan .

Pink Ribbon Magazine is een positief, informatief en inspirerend blad, voor alle vrouwen in Nederland, met borstkanker als onderwerp en een verwachte verkoop van over de 100.000 exemplaren. Een uitgebreide campagne ondersteunt de verkoop. Dit jaar is er ook een gekoppeld aan het magazine die een follow-up geeft aan verschillende artikelen.

Vorig jaar was de opbrengst 670.000 euro, wat opgebracht werd door de kopers van het blad én de adverteerders. Dit jaar zijn er maar liefst 60 bedrijven die willen inhaken op het thema Pink Ribbon.

Maar wat voor advertentie lever je aan? Wat ik persoonlijk sterk vind is een advertentie waaraan je kan zien dat hij speciaal voor het magazine gemaakt is en er dus optimaal gebruik wordt gemaakt van het umfeld. (ook al hebben we het in dit geval over een zeer ernstige ziekte) Ik vind het in deze niet gepast om namen te noemen, maar een standaard advertentie met een roze strikje of logo erop vind ik een gemiste kans. Toch staan er dit jaar weer een aantal treffende advertenties in het blad.

Graag wil ik er twee met jullie delen. De eerste, en in mijn ogen meest treffende, is van Mercedes Benz. De tweede, simpel maar sterk, is van Samsung en KPN die overigens in dit kader nog doen. Eigenlijk hebben ze geen uitleg nodig, de concepten spreken voor zichzelf. Ik zal dus alleen de tekst vermelden om de leesbaarheid te vergroten.

"Helaas kunnen we niet alles voor u testen. Controleer 1 keer per maand uw borsten op borstkanker. Voor uw eigen veiligheid."

"Omdat je sommige berichten liever niet ontvangt. Sms 'Pink' naar 2255. Zo doneer je automatisch de opbrengst van de SMS aan Stichting Pink Ribbon. Show that you care."

Holland Casino en Volvo verdienen verder ook een eervolle vermelding voor het sterke concept achter hun advertenties, maar ze waren wel hetzelfde als voorgaande jaren. Delta Lloyd en Ten Cate hebben ook hun best gedaan.

Kortom, reden genoeg om het blad voor ?4,95 in de winkel te kopen of online te . Leuk voor jezelf of je vrouw/vriendin.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie