Premium

Twee van de elf Nederlandse inzendingen succesvol bij SABRE Awards

Coebergh PR en Fleishman-Hillard Nederland gaan met SABRE naar huis

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Twee van de elf Nederlandse genomineerde inzendingen zijn gisteravond in het Londense Round House beloond met een Sabre Award, de prestigieuze prijs voor de beste pr campagne. In de categorie Product Media Relations sleepte Coebergh PR net als vorig jaar een Sabre Award in de wacht. Fleishman-Hillard deed hetzelfde met haar campagne voor het Curaçao Tourist Board Europe. Daarnaast was er een prijs voor HavanaOrange, dat zich Benelux bureau van het Jaar mag noemen.

80 categorieën

2400 campagnes werden er dit jaar in totaal ingezonden, verdeeld over 80 categorieën. Initiator van de internationale pr-prijs Paul Holmes, sprak van een kwantitatieve en kwalitatieve groei van het pr-vak met name op het gebied van digital en geïntegreerde communicatie. Opvallend tijdens de avond -  die als gewoonlijk werd gekenmerkt door de sneltreinvaart waarmee de prijzen werden uitgereikt – was het grote aantal internationale pr-bureaus als Weber Shandwick en Burson- Marsteller dat met er met prijzen vandoor ging en het forse aantal Britse bureaus. Opvallende buitenstaander was het relatief kleine Noorse Trigger dat in meerdere categorieën prijzen won en ook een platinum onderscheiding wist te winnen.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie