Wat we van Fab kunnen leren over Mobile Shopping

Verkoop via Mobile is happening. De omzet van Bijenkorf via mobile (phone&tablet) is in 1 jaar meer dan verdrievoudigd. Award winning Fab.com zegt dat elke dag meer dan 30% van haar verkoop vanuit mobile devices komt. Op sommige dagen zelfs meer dan 50%. De kansen van het inzetten van Mcommerce zijn dus groot. Maar wat maakt dit bedrijf zo succesvol? Hoog tijd om de Fab. App nader te bekijken.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Miniwinkeltje op je telefoon.

Fab. is een een miniwinkeltje op je telefoon. Up to date, mooie spulletjes, aangeboden voor een bepaalde actie tijd, in een beperkte oplage. Kortom:

Overzichtelijk. Je wilt ‘t! En je wilt t nu! (Als je geen idee hebt waar ik het over heb, download ( / ) dan de Fab. app op je telefoon. Maar wees gewaarschuwd: als je er eenmaal aan begint...).

Het succes van Fab. De kansen van MCommerce.

Als je, zoals wij, fan zijn van Mobile, ben je nieuwsgierig naar succesverhalen. Fab. is voor ons een voorbeeld van hoe mobile shopping op zijn best kan zijn. Echter wat maakt Fab nou tot een succes. We hebben binnen ons mobile marketing bedrijf er een kort vragenuurtje op los gelaten. En dit zijn de meest genoemde punten.

- Mooi, mooi, mooi, mooier, mooist: mooi design van de app en mooie artikelen.

- Geen inlog nodig om te ‘windowshoppen’;

- Elke week geattendeerd op aanbiedingen via pushberichten;

- Overzichtelijk en aantrekkelijk assortiment. Duidelijk;

- Creëert het ‘ik wil het’-, ‘snel voordat het op is’- en ‘voordat een ander het heeft’-effect;

- Speelt in op design trends;

- Is actueel: nieuws, feestdagen, weer of life events;

- Shipping naar vele landen;

- Social Media integratie;

- Dataverijkking ;

- Loyalty;

- Merkenbouw;

- Advertentieplatform voor design merken.

Eenmaal geïntalleerd kun je direct aan de slag. Je hebt geen inlog nodig om te windowshoppen (slim). Door het duidelijke assortiment wordt je verleid en niet opgeslokt. Je kunt kijken, kijken en een zeer beperkte tijd kopen. Dus je wilt het, snel, voordat het op is. Twijfel je te lang, dan wordt je na 20 minuten gevraagd om het product te kopen, anders wordt je winkelwagen leeg gemaakt om anderen een kans te geven het item te kopen. Fab. creëert hiermee niet alleen de ‘ik wil het’ emotie, maar ook de ‘snel, voordat een ander het koopt’emotie. Heb je al het moois weerstaan, dan wordt je meerdere malen per week via pushberichten op de hoogte gehouden van nieuwste mooie design spullen die voor je klaar staan. Sommigen noemen het irritant. Ik noem het slim. Fab. blijft daarmee op het netvlies van zijn klanten.

Begrijp de gebruiker
Ik vind dit een briljant voorbeeld van het succes van MCommerce. Een toonbeeld van less is more en simple is smart . De aanwezigheid van deze App op je telefoon is reeds het halve aankoopproces. Voor merken kan Mobile dan ook een uitgelezen kans zijn om dichtbij je klant te komen en je sales en loyalty te verhogen. Wat alle succesverhalen verder nog gemeen hebben is dat ze het mobiele kanaal begrijpen. En niet alleen het kanaal, maar ook de mens, de gebruiker, de behoefte. En dat er lef nodig is om deze kansen te zien, om hierin keuzes te maken. En dan te gaan, gewoon te gaan!

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie