Winst voor Spits

Het gratis dagblad Spits van De Telegraaf maakt voor het eerst in zijn historie winst. Anders dan de traditionele kranten, die vrijwel allemaal een oplagedaling laten zien, groeit Spits stormachtig.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat meldt Het Financieele Dagblad. De omzet nam de eerste dertien weken van dit jaar toe met 13 procent vergeleken met dezelfde periode vorig jaar. 'We zijn die markt aan het winnen en dat is ontzettend leuk', zegt bestuurder Willem Kok van De Telegraaf Holding. Volgens Kok neemt Spits steeds meer afstand van Metro, dat overigens een paar maanden geleden ook winstcijfers presenteerde. Het Telegraafconcern had een zwaar jaar.
Gisteren meldde financiële man Fred Arp al dat het vooral op de advertentiemarkt ‘een bloedbad' is. De advertentieomzet, verantwoordelijk voor 53 procent van de totale omzet van het concern, daalde met 35 miljoen euro.

Volgens directeur Silvio de Groot gaat het bij Metro juist een stuk beter dan bij Spits. Hij wijst daarbij op BBC-cijfers over de advertentieomzet. Metro had daarin in de eerste twaalf weken van 2003 een omzet in productadvertenties van ruim 5,1 miljoen euro, terwijl dat in dezelfde periode van 2002 nog 3,43 miljoen was (index 149%). Bij Spits ruim 2,65 miljoen in 2003 tegen 2,74 miljoen in 2002 (index 97%).

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie