Young & Connected staakt jongerenkrant 7Days

Het is het gevolg van een strategische heroriëntatie.

Uitgeverij Young & Connected (onderdeel van Sijthoff Media) heeft besloten de uitgave van jongerenkrant 7Days te staken als gevolg van een strategische heroriëntatie. 

7Days schrijft al ruim tien jaar wekelijks over het belangrijkste nieuws uit binnen- en buitenland, relevant nieuws voor jongeren,  entertainment en cultuur. Op een manier die voor jongeren aantrekkelijk en begrijpelijk is.

Advertentie
advertisement

Willem Sijthoff, ceo van Sijthoff Media: 'Hoewel wij menen dat het heel belangrijk is om jongeren te informeren op de manier zoals wij doen, was het helaas niet langer rendabel om 7Days voort te zetten. In een tijd van ontlezing en sterke digitalisering is het ons niet gelukt een plaats te veroveren in de mediaconsumptie van jongeren.' 

Met de huidige merkenportfolio van uitgeverij Young & Connected wil Sijthoff zich vooral richten op de merken met de meeste potentie. 'Dat doen we in een doelgroep die we kennen van haver tot gort, 7 –12 jaar. Met de multimedia-platformen Kidsweek en Samsam bereikt Young & Connected wekelijks meer dan 450.000 kinderen.'

Bekende merken van Sijthoff Media zijn Adformatie, AG Connect, Binnenlands Bestuur, iBestuur, Kidsweek Samsam en Atlas voor Gemeenten.

Plaats als eerste een reactie

Advertentie