Air France kilt prijsvechtermerk Joon

De recent opgerichte prijsvechter wordt in zijn geheel ondergebracht bij Air France.

Introductiecampagne
Joon

Het is einde oefening voor Air France-onderdeel Joon. Topman Ben Smith van moederconcern Air France-KLM is met vakbonden overeengekomen de recent opgerichte prijsvechter in zijn geheel onder te brengen bij Air France, zo meldde de Franse krant La Tribune op basis van bronnen. Eerder deden al berichten de ronde dat Smith de stekker uit Joon wilde trekken.

Dik een jaar geleden werd Joon in de markt gezet om 'als proeftuin te dienen' voor Air France.

Advertentie

Concurrentieslag op lange vluchten

Volgens de krant verdwijnt het merk Joon daarbij in zijn geheel. In de nieuwe situatie worden Joon-contracten naar verluidt opgewaardeerd tot het niveau van die van Air France-medewerkers.

Joon werd door Smiths voorganger Jean-Marc Janaillac opgetuigd. De prijsvechter werkt met goedkoper cabinepersoneel en bespaart verder op de kosten door een relatief kleine en eenvoudige organisatie. De budgetdochter is onder meer bedoeld om de concurrentieslag op lange vluchten aan te gaan met Golfmaatschappijen als Emirates en Qatar Airways.

 

Bron: ANP

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie