Augustus telt weinig accountwisselingen

Augustus was een maand waarin weinig regionale en internationale accounts wisselenden in de reclamesector, blijkt uit cijfers van AdageGlobal.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Augustus is altijd een zwakke maand voor accountbewegingen, maar de slechte stand van zaken in de reclamesector heeft de situatie alleen maar verslechterd, aldus het Amerikaanse vakblad. Slechts vijftien internationale en/of regionale accountwisselingen werden gerapporteerd in augustus, goed voor een totaalbedrag van 382 miljoen dollar. Dit betrof ‘creatieve’ accounts. Daar kwamen drie internationale mediapitches bij (inkoop en planning), samen goed voor een budget van 245 miljoen dollar.

Het grootste creatieve account dat van bureau wisselde was Mattel, goed voor 50 miljoen dollar, dat verhuisde naar Young & Rubicam, het account van 105 miljoen dollar dat het Londense Mother verwierf van Siemens (mobiele telefoons voor jongeren) en de accounts die DDB kreeg, ter waarde van 100 miljoen dollar (werk van General Mills en, in Spanje, Telefonica). Aan de mediakant haalde Universal McCann voor 140 miljoen dollar werk binnen van Exxon Mobile en Maytag.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie