Babyboomer laat geld rollen

Consumenten in hun gouden jaren, zo tussen 55 en 65, zijn actief, hebben tijd en geld. Nu worden de eerste babyboomers ouder. Zij geven hun geld uit aan zichzelf.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Van de enorme en groeiende groep ouderen is die tussen 55 en 65 het meest aantrekkelijk. De kinderen zijn de deur uit, de carrière wordt minder belangrijk, er is een grote behoefte om aan andere dingen toe te komen, zoals reizen, er is tijd en er is geld.
Nu nog is het verschil tussen een 55-jarige en een 65-jarige vrij groot. De 65-jarigen en ouder hebben de oorlog meegemaakt en blijven spaarzaam. De opkomende generatie oudjes zijn babyboomers, veeleisend, helemaal niet van plan om veel te sparen voor de generatie na hen en niet op zoek naar een speciale status als oudere. Oud zijn kan altijd nog. Op dit moment laat de eerste lichting oudere babyboomers het geld rollen. Zij ruilen hun nog goedkoop gekochte huis in voor een luxe-appartement, erven het opgespaarde geld van hun nog wel spaarzame ouders en kopen een Harley Davidson. De gemiddelde Harley Davidson-koper is tussen 57 en 59 jaar. Zoek goed naar een manier om ze te verleiden. Kijk de kunst af van Bertolli, Nivea, Virgin Express en Danone. Kom met een aanbod dat aantrekkelijk is voor deze groep, maar communiceer dat het voor iedereen leuk is. Realiseer je dat je met ervaren consumenten te maken hebt. Bekijk dertig jaar reclamefilmpjes van je merk en vraag je dan af wat je nog geloofwaardig kunt vertellen aan iemand die dit allemaal gezien heeft.

Bron: Trends

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie