Bar-le-Duc profileert zich als eerste echte duurzame watermerk

Nieuwe campagne richt aandacht op duurzame flessen.

De campagne ‘Het meest transparante water’ bestaat uit een commercial en wordt daarnaast op social gevoerd, en is ontwikkeld door Het PR Bureau.

Geen nieuw plastic
Bar-le-Duc maakt als eerste in Nederland haar mineraalwaterflessen van 100% gerecyclede flessen. Aalleen de doppen en etiketten worden nog niet van gereycled materiaal gemaakt. Volgens Paula Gijsen, senior brand manager United Soft Drinks, is een volledig van gerecycled plastic gemaakte fles niettemin een belangrijke eerste stap. 'Dit verhaal staat in alle marketing- en communicatie-uitingen centraal.'.  

Confrontatie
Met de campagne wil Bar-le-Duc laten zien dat het het eerste echte duurzame watermerk is. Vanuit het overkoepelend thema ‘het meest transparante water’, zullen diverse marketing- en PR-activiteiten plaatsvinden.

De campagne trapt deze week met een tv-commercial die laat zien hoeveel flessen mineraalwater mensen gemiddeld drinken in een jaar. In een online confrontatievideo wordt real-life nagebootst wat dit in de praktijk betekent.

Credits
Verantwoordelijk bij de klant: Paula Gijsen, Senior Brand Manager United Soft Drinks 
Bureau: Het PR Bureau
Creatie: Stephan Gonnissen en Sikko Gerkema
Account en productie: Toon van Loock en Lilian van Diest
Illustratie en animatie TVC: Mr. Feaver / Shop Around
Productie online video: Sir Render
Regisseur online video: Klaas Kleiterp

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie