Breezer-kat Tom sneuvelt vanwege herpositionering

Bacardi heeft zijn merkmascotte van de afgelopen twee jaar ‒ Tom Cat ‒ laten inslapen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het merk is volgens Campaign van mening dat het beest zijn beste tijd heeft gehad en vervangt hem ‘voordat consumenten op hem uitgekeken raken’. Het verantwoordelijke reclamebureau McCann-Erickson Londen zou werken aan een campagne met de nieuwe pay-off ‘You can’t keep it bottled up’.

Sinds november 2000 werd de kat in zeven commercials steevast geportretteerd als buitengewoon aaibaar maar ook geliefd ‘uitgaanstype’. Volgens Campaign zal het aanstaande vrijdag verschijnende Nielsen Media Research Bacardi’s positie als marktleider ‒ waaraan Tom Cat volgens het vakblad een belangrijke bijdrage leverde ‒ bevestigen. Ook in line-extensions en advertising spin-offs speelde de kat overigens een rol via meegesealde kattenhalsbandjes en het ‘Where is Tom’-spel.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie