Callcenters blij met ‘blokkeerknop’

Medewerkers van gratis servicenummers zijn erg tevreden met de mogelijkheid om plaagbellers te blokkeren. Met één druk op de knop kunnen zij vervelende bellers blokkeren.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Door een dienst van elektronisch dienstverlener SNT komen de treiteraars op de 'zwarte lijst' te staan. Onderzoeksbureau Interview NSS deed de afgelopen maand onderzoek naar het effect van de dienst. Bedrijven en organisaties als CarGlass en de ANWB maken gebruik van de service en hebben in een maand ieder bijna duizend nummers geblokkeerd. Energiebedrijf Essent maakte eerder deze week bekend achthonderd nummers op de zwarte lijst te hebben gezet. Vervelende mensen die bellen om bijvoorbeeld te schelden, zwijgen of boeren te laten, worden de tweede keer dat ze het nummer draaien, geblokkeerd. De blokkade van het servicenummer wordt pas weer opgeheven nadat een betaald nummer is gebeld. Bij sommige servicenummers waren de plaagbellers soms wel de helft van alle bellers. Het profiel van plaagbellers is, volgens het onderzoek, een jong iemand die belt met een mobiele telefoon. Het wegdrukken van lastige bellers heeft ook een positieve invloed op personeelsverloop en ziekteverzuim onder medewerkers, aldus het onderzoek (ANP).

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie