'Consument wil betere informatie over telefonische verkoop'

Bellers van de Consumentenlijn Telemarketing komen vaker voor informatie dan voor klachten. Voor de meeste klagers is Consumentenlijn Telemarketing de enige klachteninstantie geweest.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat meldt De Consumentenlijn Telemarketing, de informatie- en klachtenlijn van bedrijven en organisaties die aan telefonische verkoop (telemarketing) doen, na online onderzoek. De organisatie heeft in het eerste kwartaal van 2008 192 klachten binnengekregen. 177 klachten kwamen via de binnen.

Net zoals in 2007 blijkt in het eerste kwartaal van 2008 de belfrequentie een veel gehoorde klacht onder consumenten. Ook de toon van het gesprek wordt steeds vaker geregistreerd als klacht. Maandelijks wordt de informatiesite zo’n 4000 keer geraadpleegd voor informatie over telefonische verkoop. De afgelopen twee maanden heeft op de site online onderzoek plaatsgevonden naar de behoefte van de consument. De organisatie concludeert hieruit dat: men komt vaker komt voor informatie dan voor klachten, voor de meeste klagers de Consumentenlijn Telemarketing de enige klachteninstantie is geweest en dat het onder de aandacht brengen van de klachten bij de adverteerder belangrijker wordt gevonden dan de terugrapportage over de afhandeling.

De Consumentenlijn Telemarketing wil aan de hand van deze conclusies de website meer aanpassen aan de wensen van de consument.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie