Telkomsel re-branding levert gouden award op met een Nederlands tintje

De gouden award in de categorie re-branding werd uitgereikt aan de grootste Indonesische telecom provider Telkomsel.

Afgelopen vrijdag 12 augustus zijn in Maleisië de Asian-Pacific Marketing Awards (The Appies) uitgereikt.

De gouden award in de categorie re-branding werd uitgereikt aan de grootste Indonesische telecom provider Telkomsel, die in 2021 de bureaus VCCP en Someone In London inschakelde voor de re-branding ter ere van hun 25e verjaardag.

Voor deze award was ook een rol voor het Nederlands bedrijf Amp.Amsterdam // The Sonic Branding Company weggelegd: het bedrijf bewerkstelligde de volledige audio re-branding van Telkomsel.

“Na de eerdere, succesvolle, introductie van de sonic branding van het Indonesische supermerk Gojek weten merken in de APAC regio ons wat vaker te vinden. Zo ook Telkomsel. In samenwerking met het merk en de betrokken bureaus hebben wij Telkomsel voorzien van een fris nieuw geluid. Het winnen van deze award is een mooie waardering voor de inspanningen van ons team.”
Maurice Paans - Brand Client Manager bij Amp.Amsterdam

Bij de creatie van het nieuwe geluid voor Telkomsel is rekening gehouden met zowel de culturele erfenis van het merk als het nieuwe geanimeerde logo. Naast het soundlogo ontwikkelde Amp.Amsterdam de brandscore en UX/UI geluiden van de Indonesische telecom provider. 
 
Lees hier meer over de audio re-branding van Telkomsel.

Over Amp.Amsterdam

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →