John West richt zich middels contentmarketing op domein ‘gezondheid’

Volgens het vismerk weten de meeste sporters wel dat vis goed voor ze is, maar weten ze niet precies hoe dat werkt.

John West

Visconservenmerk John West sluit partnerships met een sportevenement in Nijmegen (‘Strong Viking obstakelrun’) en met twee sportvoedingsspecialisten. Daarmee wil John West zich profileren als merk voor sporters. De motivatie: ‘De meeste sporters weten wel dat vis goed voor ze is. Maar hoe werkt dat nu precies?

Wanneer moet je ook alweer meer eiwitten eten, wanneer koolhydraten? En hoe kan je dat een beetje handig klaarmaken?’ De kern van de boodschap is dat als je als sporter het beste uit jezelf wilt halen, je gezonde vetten, eiwitten en vitamines nodig hebt. John West: ‘Daar zit vis - ook in blik - bomvol mee.’

Advertentie
Visadvies voor de sporter

Recepten

De twee sportvoedingsspecialisten waar John West mee samenwerkt, komen van Papendal. Het zijn kok Erik te Velthuis en diëtiste Brenda Frunt. De laatste geeft in een serie posts en films op Facebook, YouTube, Instagram en de eigen site bijvoorbeeld tips wanneer het ideale tijdstip is om een laatste goede maaltijd te eten voor een wedstrijd. Te Velthuis heeft een achttal fijne recepten samengesteld die ‘heel goed zijn voor sporters’.

Daarnaast wordt dus samengewerkt met de familie-editie van de Strong Viking obstakelrun, die aanstaand weekend in Nijmegen plaatsvindt. De samenwerking wordt onder meer vormgegeven door een heus ‘John West obstakel’ dat de deelnemers moeten overwinnen.

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie