Kranten verkopen minder abonnementen

Het aantal dagbladabonnementen is in zeven jaar tijd gedaald van 61 procent in 2000 naar 50 procent in 2007.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat blijkt volgens uit het statistisch jaarboek van het Centraal Bureau voor de Statistiek. Het hoofdstuk Mediagebruik laat zien dat het aantal dagbladabonnementen de laatste jaren flink is teruggelopen.

Ook meldt het CBS dat de kijktijd is gedaald. Keek in 2000 32 procent nog 20 uur en meer naar de tv, in 2007 was dat 29 procent. Verder blijkt dat bijna iedereen inmiddels toegang heeft tot internet. In 2005 bleek 17 procent van de personen van 12 tot 75 jaar nog nooit internet te hebben gebruikt. Dat cijfer lag vorig jaar op de 12 procent. 63 procent bezoekt online radio, tv en kranten. In 2005 was dat nog maar 46 procent.

Opvallend genoeg ontbreken cijfers over tijdschriften en radio.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie