NISB: campagne moet Nederlanders in beweging zetten

Op initiatief van het ministerie van VWS start het Nederlands Instituut voor Sport en Bewegen op 20 november de publiekscampagne 'FLASH! elke dag in actie!' om Nederlanders in beweging te krijgen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Een ruime meerderheid van de bevolking denkt genoeg te bewegen, maar beweegt uit gezondheidsoogpunt te weinig. Volgens de Nederlandse Norm voor Gezond Bewegen (NNGB) moeten volwassenen ten minste vijf dagen per week dertig minuten matig intensief bewegen. Deze norm is bij de meeste Nederlanders niet bekend. Met deze campagne wil het ministerie van VWS mensen aansporen meer te bewegen in hun dagelijkse leven.

Tijdens de startconferentie in Doorwerth worden de massamediale uitingen van de campagne onthuld, waar een grote Sinterklaasactie, billboardreclame, een Postbus 51-spot en een tv-soap onderdeel van uitmaken. Daarnaast worden tussen 20 november en 1 maart 300 regionale campagnes opgezet om Nederlanders tot bewegen te verleiden.

Hoewel de campagne bedoeld is voor de gehele bevolking, richt de campagne zich de komende drie jaren op specifieke doelgroepen: gezinnen met kinderen in de basisschool-leeftijd, vmbo-leerlingen, bedrijven, sportverenigingen, ouderen en chronisch zieken.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie