Podcastbedrijf Springcast wil heel Europa veroveren

Het Nederlandse bedrijf dat zakelijke podcasts faciliteert gaat met een eerste kapitaalinjectie uitbreiden naar andere Europese landen.

Het Nederlandse Springcast, dat zakelijke podcastoplossingen faciliteert, heeft een eerste kapitaalronde afgerond en gaat met het verse groeigeld uitbreiden naar andere Europese landen. Het geld gaat onder meer naar verdere productontwikkeling. De startup zegt uit willen groeien tot de Europees marktleider op het gebied van podcasts voor bedrijven, overheden en NGO's.

Hoeveel financiering Springcast heeft opgehaald, is niet bekendgemaakt. De vijftien 'bekende investeerders' zouden naast financiering ook 'een grote hoeveelheid ervaring' meenemen die Springcast wil gebruiken voor zijn expansieplannen. 

Privacyvriendelijke podcasts

Nico Oud, mede-oprichter en directeur van Springcast, zegt namens zijn team: 'We hebben ontzettend veel zin om Springcast naar het volgende niveau te brengen.'

Springcast biedt maandelijkse abonnementen aan waarmee bedrijven podcasts kunnen hosten, delen en inzage krijgen in de analytics. Ook verzorgt Springcast branded podcast-apps voor organisaties. Springcast wil zich van de concurrentie onderscheiden met zijn focus op privacy en bewaart alle klantdata daarom in Nederland, dat betere privacywetgeving heeft dan veel andere landen. 

Tot de klantenkring van Springcast behoren onder andere Achmea, Adyen, de gemeente Amsterdam, Rabobank en PSV. 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie