Trendwatchers signaleren een verandering van toon in de marketingcommunicatie: schreeuwerige, al te optimistische boodschappen passen even niet in het tijdbeeld. Waarden als ik-betrokkenheid, vrienden, familie, vertrouwen en bescherming beleven in 2002 een renaissance. Daarbij hoort een voorkeur voor vertrouwde, solide merken. Extroverte, luxueuze merken krijgen het de komende tijd moeilijk, want de consument zal zich laten leiden door begrippen als betrokkenheid en politieke correctheid. En daarbij past een al te uitbundige levensstijl niet.
Merken die in 2002 scoren dragen waarden als zekerheid, begrip voor de huidige situatie, bescherming en gedegenheid uit. Hoe lang deze trend zal aanhouden is afhankelijk van hoe snel de consument uitgekeken raakt op deze periode van bezinning en of er nieuwe stromingen opkomen om de consumptie weer een meer hedonistisch karakter te geven.
<#FONT SIZE=1>Bron: werben & verkaufen<#/FONT>
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!