Renaissance van klassieke waarden

Als gevolg van de crisis in de dotcomwereld, de aanslagen van 11 september en de economische recessie voorspelt merkexpert Stephan Mauerer een sober jaar waarbij vooral luxueuze en extroverte merken het moeilijk zullen krijgen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Trendwatchers signaleren een verandering van toon in de marketingcommunicatie: schreeuwerige, al te optimistische boodschappen passen even niet in het tijdbeeld. Waarden als ik-betrokkenheid, vrienden, familie, vertrouwen en bescherming beleven in 2002 een renaissance. Daarbij hoort een voorkeur voor vertrouwde, solide merken. Extroverte, luxueuze merken krijgen het de komende tijd moeilijk, want de consument zal zich laten leiden door begrippen als betrokkenheid en politieke correctheid. En daarbij past een al te uitbundige levensstijl niet.

Merken die in 2002 scoren dragen waarden als zekerheid, begrip voor de huidige situatie, bescherming en gedegenheid uit. Hoe lang deze trend zal aanhouden is afhankelijk van hoe snel de consument uitgekeken raakt op deze periode van bezinning en of er nieuwe stromingen opkomen om de consumptie weer een meer hedonistisch karakter te geven.

< SIZE=1>Bron: werben & verkaufen<#/FONT>

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie