Smin en MediaTest ontwikkelen Customer Media Effectmonitor

Externe bladen van (semi-) overheidsinstellingen worden het meest gewaardeerd en het best gelezen. Dat blijkt uit een benchmark voor de Customer Media Effectmonitor van Smin, Customer Media Associatie in samenwerking met MediaTest.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De Customer Media Effectmonitor meet de effectiviteit van customer media en maakt het mogelijk de prestaties van eigen titels te vergelijken met die van andere. In het onderzoeksmodel komen zowel de prestaties van de titel op zich, als het effect van de titel op het merk of de organisatie aan de orde. Een onderzoek voor een titel kan op elk gewenst tijdstip worden uitgevoerd.

Uit een door MediaTest opgestelde benchmark, met de resultaten van ruim honderd afzonderlijke onderzoeken naar customer media, blijkt dat lezers gemiddeld bijna 29 minuten besteden aan externe bladen in de categorie (semi-) overheid. Externe bladen in de financiële sector kunnen gemiddeld op zo’n 19 minuten aandacht rekenen. In onderzoeken naar externe bladen van charitatieve organisaties is altijd een relatief grote groep ontvangers die de ontvangst niet op prijs stelt. Tegelijkertijd krijgen die bladen gemiddeld het hoogste rapportcijfer: een 7,4, terwijl het gemiddelde voor alle externe relatiemedia in de benchmark op 7 ligt.

Interne bladen worden over het algemeen een stuk beter gelezen, maar de waardering ligt vaak lager dan bij externe bladen. Interne bladen in de financiële sector worden, vergeleken met de overige interne bladen, het best gelezen. 78 Procent van de ontvangers leest in elke editie minimaal één onderdeel.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie