Stabiele groei brievenbusreclame

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De bestedingen aan direct mail en ongeadresseerd drukwerk vertonen in 1999 een gestage groei van 7,6 procent ten opzichte van 1998. Dat blijkt uit het veertiende jaarlijkse onderzoek naar de mediabestedingen aan brievenbusreclame van de DMSA.

De bestedingen aan direct mail stegen in 1999 ten opzichte van 1998 met 8,5 procent tot 3.477 miljoen gulden en het volume steeg met 5,1 procent tot 1.449 miljoen stuks. Uit de enquête van het onderzoek bleek dat de stijging van de bestedingen in belangrijke mate wordt veroorzaakt door een combinatie van stijgende papierkosten en de keuze van adverteerders voor een meer kwalitatieve uitvoering van de mailings.

De bestedingen aan ongeadresseerd reclamedrukwerk stegen in 1999 met 5,4 procent ten opzichte van het voorgaande jaar en het volume steeg over die periode met 3,9 procent tot tot 9.090 miljoen stuks. Ook hier stijgen de bestedingen relatief sneller dan het volume, eveneens vanwege de hang naar meer kwaliteit.

Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

Advertentie