App van Samsung en Cheil Amsterdam neemt je smartphone onderweg over

In-Traffic Reply app moet verkeersveiligheid vergroten

Cheil Amsterdam bedacht het creatieve concept van In-Traffic Reply, een nieuwe app van Samsung die ervoor zorgt dat bestuurders hun aandacht bij het verkeer houden. De Android-app beantwoordt inkomende berichten automatisch met een standaardboodschap of een grappig filmpje als je achter het stuur zit.

Alle notificaties op stil
In-Traffic Reply reageert op inkomende berichten en oproepen wanneer jij aan het verkeer deelneemt. Ook zet de app alle notificaties tijdelijk stil. Volgens Samsung ervaart een derde van de Nederlanders sociale druk om direct te antwoorden op berichten en oproepen, zelfs wanneer zij achter het stuur zitten.

Menno van den Berg van Samsung Benelux: ‘Met In-Traffic Reply nemen we het voortouw om het verkeer veiliger te maken. Met de app verminderen we de verleiding de smartphone te pakken terwijl je achter het stuur zit, omdat de app grappige video’s of antwoorden verzendt. Zo weten contactpersonen dat je je in het verkeer begeeft en op dat moment niet kunt antwoorden.’

Grote campagne
In-Traffic Reply is onderdeel van Samsungs ‘Stuur vast, smartphone los’-campagne, waarmee het bedrijf wil laten zien dat het zijn verantwoordelijkheid voor de verkeersveiligheid neemt. Dit initiatief wordt ondersteund door partijen als Veilig Verkeer Nederland, ANWB en het ministerie van Infrastructuur & Milieu. Minister Melanie Schultz van Haegen riep smartphonemakers vorig jaar al om een speciale automodus te ontwikkelen.

Animatie over verkeersveiligheid
De app van Samsung verstuurt als antwoord een standaardbericht of een korte animatie die de mogelijke gevolgen van smartphonegebruik in het verkeer laten zien. Het idee is dat gebruikers de boodschap van Samsung op deze manier nog verder verspreiden.

Tool en statement ineen
Mariska Kloezen, Managing Director, Cheil Amsterdam: ‘In-Traffic Reply biedt een positief alternatief om onderweg verbonden te zijn. Het is een handige tool, maar tegelijkertijd een statement voor het hele netwerk van de gebruiker.’

Vorig jaar ontwikkelde Cheil Amsterdam in samenwerking met Samsung een VR-game, Beat the Street. Dat spel moest jongeren bewust maken van hun kwetsbaarheid in het verkeer.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie