Bol.com moet stoppen met reclame verzendkosten

Bol.com heeft in een tv-reclame ten onrechte de suggestie gewekt dat het bedrijf geen verzendkosten in rekening brengt.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De commissie noemt de reclame oneerlijk en misleidend. In de commercial wordt volgens de commissie nauwelijks duidelijk gemaakt dat er bij bestellingen tot 20 euro wel degelijk verzendkosten moeten worden betaald

De klacht was ingediend door concurrent , die de handelwijze van als oneerlijke concurrentie betitelt.

Hubert de Koning, commercieel directeur bij Cosmox.nl: 'We zijn erg blij met de duidelijkheid die de Reclame Code Commissie geeft. Het is nu aangetoond dat de bol.com commercial valse suggesties wekt en dat de consument op het verkeerde been wordt gezet. In tegenstelling tot cosmox.nl waar de bezorging wel altijd gratis is. Het is daarom terecht dat de Commissie bol.com beveelt niet meer op een dergelijke wijze reclame te maken.'

Bol.com voerde ter verweer aan dat veel producten meer dan 20 euro kosten. De Reclame Code Commissie was echter gevoeliger voor het argument van Cosmox.nl dat bijvoorbeeld 83.000 van de 86.000 boeken bij Bol.com minder kosten dan 20 euro.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie