Marketeer heeft behoefte aan kwaliteitskeurmerk

Meer dan de helft van de marketeers heeft behoefte aan een kwaliteitskeurmerk.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat bblijkt uit onderzoek van het . Het gaat om een kwaliteitskeurmerk voor ervaren marketeers met een gedegen marketingopleiding. De introductie van de titel Senior Marketing Professional (SMP) moet volgens het Nima invulling geven aan die behoefte.

De titel die onlangs door de European Marketing Confederation (EMC) in het leven is geroepen, is een internationaal erkend kwaliteitskeurmerk om vakbekwame en hooggekwalificeerde marketeers te certificeren. Het Nima mag als enig opleidingsinstituut in Nederland de titel uitgeven.

Uit het Nima-onderzoek bleek ook dat meer dan de helft van de marketeers hun kennis niet up-to-date vindt. Dat komt enerzijds doordat het marketingvak de laatste jaren turbulenter en complexer is geworden, anderzijds doordat de marketeer te weinig tijd vrijmaakt voor het bijspijkeren van kennis. Er is dan ook meer behoefte aan permanente educatie waarmee marketeers een stok achter de deur hebben om hun kennisniveau op peil te houden. Nima heeft daarvoor een Permanent Educatie Programma ontwikkeld.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie