NRC stapt uit Blendle

NRC vreest dat 'Blendle op middellange termijn niet goed is voor de journalistiek'.

NRC heeft daarom besloten om vanaf 1 april uit Blendle te stappen.

heeft de introductie van Blendle Premium NRC doen besluiten met Blendle te stoppen. 'Met deze premium-versie besloot Blendle namelijk om niet langer een aanvullende dienst aan te bieden waarbij je losse artikelen koopt, maar ook zelf abonnementen te gaan werven. Daarmee wordt Blendle in plaats van een elektronische kiosk ook zelf een uitgever. Weliswaar met de journalistiek die wij (en collega-uitgevers) maken.

Blendle vraagt 9,99 per maand. Trek daar de btw van 21 procent van af en verdeel de rest tussen 120 titels en je begrijpt dat we via Blendle Premium onze journalistiek zo goed als gratis weg dreigen te geven.'

Innovatie
Een tweede belangrijk punt is innovatie. 'Blendle verkoopt herverpakte krantenartikelen uit nrc.next en NRC Handelsblad. Maar de redactie zet intussen sterk in op digital first en zelfs digital only. Stukken worden online verrijkt met video’s, met links naar originele documenten, met verwijzingen naar andere artikelen. Al die zaken ontbreken in Blendle. Alternatieve vertelvormen, journalistieke meerwaarde die we dankzij de mogelijkheden van online kunnen creëren, liveblogs, video’s, interactieve graphics, quizzes, et cetera ontbreken in de Blendle-ervaring.
Kijk eens naar onze verslaggeving over de verkiezingscampagne: een dagelijkse nieuwsbrief, wekelijkse podcasts, live-factchecks en een interactieve programma-tool en vraagbaak: niets van dat alles kan via Blendle.

Alexander Klöpping reageert via Twitter verrast op de beslissing van Vandermeersch:

 

 

Vandermeersch reageert:

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie