Pr-stuntje Dirk: 'Máxima verdient een eigen Koninginnedag'

De directeur van supermarktketen Dirk, Steven van der Krogt, start een burgerinitiatief om Koninginnedag te herintroduceren.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Supermarktketen Dirk haakt niet in óp Koningsdag, maar ná Koningsdag. De super zegt zich hard te willen maken voor het herintroduceren van Koninginnedag, omdat de supermarkt &;regelmatig van de klanten hoort dat zij trots zijn op onze koningin en dat zij haar eigen nationale feestdag verdient&;. (Bureau: XXS.)

Ook onderzoek onder ruim duizend respondenten (in opdracht van Dirk) zou aantonen dat Nederlanders Koninginnedag in ere willen herstellen. Dirk zegt: &;Bijna zestig procent vindt dat Koningin Máxima, net als haar man, haar verjaardag met alle Nederlanders mag vieren. Vooral mannen (62,8 procent versus 53,3 procent van de vrouwen) vinden dat Máxima op deze dag in het zonnetje gezet moet worden. De directeur van de supermarktketen, Steven van der Krogt, start nu een burgerinitiatief om Koninginnedag te herintroduceren. Voorstanders kunnen tekenen voor het burgerinitiatief op .

Dirk liet ook een filmpje maken met straatinterviews:

;Nederland wil Koninginnedag terug&;

40 duizend
Van der Krogt moet minimaal 40.000 handtekeningen ophalen om het initiatief op de agenda van de Tweede Kamer te krijgen. &;We hebben een fantastische koning. Maar onze koningin mag er op zijn minst ook zijn. Regelmatig horen wij van onze klanten dat zij trots zijn op onze koningin en dat zij haar eigen nationale feestdag verdient. Hier zijn wij het helemaal mee eens dus we zetten ons hier graag actief voor in&;, zegt Van der Krogt.

Extra vrije dag
Dirk heeft op Koningsdag mensen op straat gevraagd of zij, naast Koningsdag, Máxima een eigen feestje gunnen op haar eigen verjaardag. Nederlanders zijn eensgezind: ook Máxima verdient als koningin een eigen Koninginnedag. Gevraagd naar hoe dit het beste gevierd kan worden zijn we het ook, niet verrassend, behoorlijk eens: met een vrije dag natuurlijk (50%). Vrijmarkt (32,3%) en openluchtconcerten (31,5%) eindigden op de tweede en derde plaats. Opvallend is dat een deel van de ondervraagden aangeeft zich op deze dag in te willen zetten voor een goed doel.

Onderzoeksverantwoording
Het onderzoek is in april 2015 uitgevoerd door PanelWizard in opdracht van Dirk, onder 1.000 Nederlandse mannen en vrouwen van 16 jaar en ouder.

Credits
Bureau: XXS Amsterdam
Creatie: Jan de Roos, Rene Verhagen & Saskia Meijer
Strategie: Piet Hein Smit
Account: Ruben Vos
Klant: Dirk van den Broek
Loes de Jong en Steven van der Krogt

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie