Premium

Twee Nederlandse creatieven in de jury van de ADC Awards 2018

Gesina Toters (Day Amsterdam) en Rene Toneman (SILO Den Haag) zijn onderdeel van de 41-koppige jury.

The One Club for Creativity maakt bekend welke 41 creatieven in de jury zitten van de ADC Awards. Dit is een internationale prijs voor de beste craft (vakmanschap), design en innovatie, die dit jaar voor de 97ste keer wordt uitgereikt tijdens de Creative Week in New York (7 mei 2018).

De organisatie selecteerde twee Nederlandse creatieven: Gesina Roters (partner bij DAY in Amsterdam) voor de cateogorie Brand/Communication Design en Rene Toneman (partner, creative director bij SILO Den Haag) voor Experiential Design.

Diversiteit
In het kader van het initiatief Let’s Make The Industry 50/50 heeft de organisatie zijn best gedaan om evenveel mannen als vrouwen te selecteren. Met succes: dit jaar bestaat de jury uit 23 vrouwen en 18 mannen uit negen verschillende landen.

The One Club wil kleine bedrijven, studios en freelancers stimuleren om werk in te zenden. Bedrijven met 21 of meer medewerkers betalen het standaard inschrijfgeld (250 tot 600 dollar per inzending, afhankelijk van de categorie), voor bedrijven vanaf 2 medewerkers geldt een gereduceerd tarief en eenpitters betalen nog minder per inzending (vanaf 100 dollar). Werk inzenden kan nog tot 31 januari via deze website.

Nederland tijdens de ADC Awards
Vorig jaar was SILO Den Haag het enige Nederlandse ontwerpbureau dat in de prijzen viel. SILO won drie awards met een campagne voor het Zaans Medisch Centrum.

Tijdens Creative Week worden zowel de ADC Awards (voor craft en innovatie) als de ‘Pencils’ van The One Show (voor het idee en executie ervan) uitgereikt. Verder is er de Creative Summit met internationale topsprekers.

De volledige lijst met juryleden:

Brand/Communication Design

  • Sagi Haviv, partner, designer, Chermayeff & Geismar & Haviv, New York, NY, USA (jury chair)
  • Ruba Abu-Nimah, creative director, Elle, New York, NY, USA
  • Ana Couto, founder, CEO, Ana Couto Branding, Rio de Janeiro, Brazil
  • Kristen Dietz, managing partner, Strichpunkt, Stuttgart, Germany
  • Luis Fitch, founder, creative director, UNO Branding, Minneapolis, MN, USA
  • Gesina Roters, creative partner, DAY, Amsterdam, The Netherlands
  • Lisa Smith, vice president, brand design, Chobani, New York, NY, USA
  • Rich Tu, vice president, designer, MTV, New York, NY, USA
  • Ida Woldemichael, creative director, Everytown for Gun Safety, New York, NY, USA

Experiential Design

  • Valetin Spiess, CEO, iart ag, Basel, Switzerland
  • Florian Born, creative technologist, FELD | Studio for Digital Crafts, Berlin, Germany
  • Eylul Duranagac, media artist, creative director, Ouchhh Studio, Istanbul, Turkey
  • Rachel Einsidler, associate, senior designer, Airspace Design Inc., Brooklyn, NY, USA
  • Ingūna Elere, creative lead, Design Studio H2E, Riga, Latvia
  • Rachael Harvey, executive creative director, Airbnb, San Francisco, CA, USA
  • Harsh Kapadia, executive creative director, VML, London, UK
  • Gunita Kulikovska, founder, Vividly, Riga, Latvia and London, UK
  • Julio Obelleiro, cofounder, CEO, Wildbytes, New York, NY, USA
  • Bjørn Gunnar Staal, designer, developer, founding partner, Void, Oslo, Norway
  • Rene Toneman, partner, creative director, SILO, The Hague, The Netherlands
  • Timoni West, head of Authoring Tools, Unity Labs, Unity Technologies, San Francisco, CA, USA

Packaging/Product Design

  • Bruce Duckworth, cofounder, head of design, Turner Duckworth, London, UK (jury chair)
  • Hamish Campbell, creative director, Pearlfisher, New York, NY, USA
  • Hunter Craighill, founder, creative director, Craighill, Brooklyn, NY, USA
  • Grace Dawson, director of brand, Jones Knowles Richie, New York, NY, USA
  • Jolene Delisle, partner, The Working Assembly, New York, NY, USA
  • Joe Doucet, principal, Joe Doucet x Partners, New York, NY, USA
  • Felicia Ferrone, design director, CEO, f f e r r o n e, Chicago, IL, USA
  • Anne Lawrence-Cherry, studio art director, package design, Hallmark Cards, Inc., Kansas City, MO, USA

Publication Design

  • Charlotte Strick, principal, Strick&Williams, Brooklyn, NY, USA (jury chair)
  • Christopher Brand, vice president, creative director, Crown Publishing Group, New York, NY, USA
  • Chris Dixon, creative director, Vanity Fair, New York, NY, USA
  • Adly Elewa, art director, designer, ICRAVE, New York, NY, USA
  • Ryan Fitzgibbon, editor-in-chief, Hello, Mr., Brooklyn, NY, USA
  • Na Kim, senior designer, Farrar, Straus and Giroux, New York, NY, USA
  • Nathalie Kirsheh, design director, New York, NY, USA
  • Jaya Miceli, art director, designer, Scribner, an imprint of Simon & Schuster, Brooklyn, NY, USA
  • Joanne O’Neill, senior designer, HarperCollins, New York, NY, USA
  • Matt Willey, art director, The New York Times Magazine, New York, NY, USA
  • Rachel Willey, designer, The New York Times Magazine, New York, NY, USA
premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie