VBAT ontwikkelt nieuw winkelconcept Gamma

Branddesignbureau VBAT heeft een nieuw retailconcept en huisstijl ontwikkeld voor doe-het-zelfketen Gamma: van klussen naar genieten.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

In de vernieuwde winkel staat naast het ‘echte’ klussen het decoreren van de woning centraal. Brand director Andy Palmer Smith van VBAT legt uit: 'Marktleider Gamma was vooral een mannenwinkel. De markt is veranderd en de behoefte aan decoratie is toegenomen. Bij het nieuwe concept staan beleving en plezier centraal. Het gaat niet meer alleen om het klussen, maar ook om het genieten van het eindresultaat.'

Het eerste filiaal in de nieuwe stijl is dinsdag 14 juli geopend in Amsterdam Zuidoost en is meteen de grootste Gamma-bouwmarkt in Nederland. Ook werd het nieuwe logo onthuld. Palmer Smith: 'De letters zijn ronder geworden en de blauwe achtergrond is donkerder. “We wilden het sterk herkenbare karakter behouden, maar het wel moderner en beter leesbaar maken.'

VBAT ontwikkelde twee merkpijlers: ‘Kies slim’ en ‘Zo kan ‘t’. 'Kies slim zorgt ervoor dat de klant makkelijk het juiste product vindt en Zo kan ‘t geeft de klant het vertrouwen hoe hij de klus kan klaren', zegt de brand director.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie