Beau Monde, Grazia, Marie Claire en Nouveau blijven definitief bij Sanoma

Sanoma heeft de strategische heroriëntatie die een jaar geleden begon afgerond.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het mediabedrijf heeft besloten om de vier glossy titels Beau Monde, Grazia, Marie Claire en Nouveau niet te verkopen. dat Grazia en Marie Claire vooralsnog zouden blijven, omdat de licentiehouders de uitgever aan het nog doorlopende contract houden.

Sanoma meldt vandaag dat &;de domeinstrategie die Sanoma dit jaar heeft ingezet en de steeds nauwere samenwerking met SBS hebben geleid tot het besluit om de glossy merken te behouden&;. De merken passen volgens de uitgever bij de domeinen Women’s Interest en News & Entertainment. 

Henk Scheenstra, COO Content Media: &;Het werd steeds logischer voor ons om de vier marktleidende glossy merken uit het verkoopproces te halen. Door de nieuw ingezette domeinstrategie, waar het domein Women’s Interest met thema’s als fashion en beauty een belangrijke rol speelt, kregen de vier glossy merken een duidelijke fit. Door de combinatie met andere media binnen Sanoma en SBS ontstaan steeds meer mogelijkheden om deze merken succesvol uit te bouwen.&;

Er waren volgens Scheenstra wel potentiële kopers voor de bladen. Verder zou ook meetellen dat de strategische heroriëntatie begon voordat ceo Peter de Mönnink aantrad. De Mönnink zou de vier vrouwenglossy&;s wel binnen het portfolio vinden passen.

De vier merken verhuizen naar Amsterdam om de samenwerking tussen de glossy merken en SBS &;extra kracht bij te zetten&;. Vanaf 1 januari 2015 zullen de redacties, marketing en sales in het SBS-pand gevestigd zijn.

Domeinstrategie
Sanoma zette eerder dit jaar in op een domeinstrategie. Met een geïntegreerd pakket aan media -print, digitaal, events, video en televisie - zet Sanoma in op de domeinen Women’s Interest, Kids & Teens, News & Entertainment, Automotive en Home Deco. benoemde Sanoma Louise van Nispen als Domain Director Women om alle media van Sanoma en SBS optimaal te benutten binnen het domein Women’s Interest. De glossy merken gaan hierin en binnen Entertainment een rol spelen.

Reorganisatie
Sanoma kondigde vorig jaar een grootscheepse reorganisatie aan. Alles daarover in ons dossier

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie