Bescheiden verkoop oranjeproducten

De verkoop van artikelen die samenhangen met de geboorte van prinses Catharina-Amalia waren volgens onderzoeksbureau GfK bescheiden.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Tijdens Koninginnedag of een EK voetbal ligt het niveau hoger, aldus het onderzoeksbureau. ‘We hadden het van tevoren iets hoger ingeschat', zei onderzoeker J. Holla. ‘Op de geboorte van de prinses is wat lauw gereageerd, wellicht had dat er iets mee te maken.'

Er waren op de geboortedag van de prinses geen uitbundige feesten. ‘Bovendien viel de geboorte op een zondag. Er waren op die dag geen winkels open', aldus Holla.

Oranje muisjes waren het populairst. Ongeveer 2,1 procent van de huishoudens kocht dit product in de week van de geboorte. Beschuit van Albert Heijn met de tekst 'Lang Leve het Koningskind, Hoera' kwam die week bij 0,5 procent van de huishoudens op tafel. Bijna 1 procent
snoepte van de oranje vla en het koninklijk toetje van Mona (ANP).

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie