BN De Stem weigert advertentiecampagne

Dagblad BN De Stem weigert de eerste uit een reeks advertenties te plaatsen voor de introductie van Alles Over Wonen Lokaal. De reden voor de weigering werd (nog) niet bekend gemaakt.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het dagblad zou zich beroepen op artikel 22 ‘Algemene Voorwaarden Uitgeverijwereld’.

De formule moet voor naamsbekendheid en klantenbinding zorgen voor de regionale ondernemer. Ook wil men een platform voor vraag en aanbod tussen consument en ondernemers uit de lokale woonbranche creëren. Directeur Ron van den Bos: “De campagne bevat advertenties in regionale kranten, tezamen met een prijzenfestival en een soort Air Miles-puntensysteem gericht op de lokale ondernemer.” Hij zegt dat BN De Stem zich beroept op artikel 22 ‘Algemene Voorwaarden Uitgeverijwereld’. Van den Bos denkt dat het mogelijk om het bonuspuntensysteem te doen is. Alles Over Wonen Lokaal gaat nu een kort geding voeren en een klacht deponeren bij de Nederlandse Mededingingsautoriteit (Nma) ‘vanwege misbruik van de economische machtspositie’. Een woordvoerster van BN De Stem zegt dat het dagblad pas maandag met een reactie komt.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie