Campagne rond nieuwe netstyling Publieke Omroep

De publieke omroepen komen vanaf 5 september met een nieuwe vormgeving bestaande uit onder meer nieuwe logo’s. Aan de nieuwe netstyling gaat een uitgebreide campagne vooraf.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Niet alleen zijn nieuwe logo’s te zien, ook een groot pakket promo’s, leaders, idents en programmaverwijzingen om de kijker door het aanbod op de drie zenders te gidsen. ‘Met deze nieuwe netstyling kunnen we de kijkers beter vasthouden op de publieke televisienetten’, aldus Walter Groenen, communicatieadviseur bij Publieke Omroep en projectleider tegen publieke omroeporgaan Spreekbuis. Belangrijk uitgangspunt bij de hele operatie is dat de netten een duidelijk herkenbaar geheel vormen. Het Engelse ontwerpbureau Kemistry tekende voor de nieuwe vormgeving.

Groenen meldt ook dat de invoering van de nieuwe netstyling wordt voorafgegaan door een heuse introductiecampagne. Vanaf deze week worden de kijkers voorbereid op het nieuwe uiterlijk van ‘hun’ televisiezenders door een promotiefilmpje. Ook verschijnen er advertenties met de nieuwe logo’s in de omroepbladen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie