Change!

Obama won… voor mij geen nieuws. Nooit eerder stond een Amerikaanse presidentskandidaat zo mooi te praten en zat ie vooraf zo sterk in het zadel. Na Kennedy is er niet meer zo’n mediagenieke man aan de macht geweest.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

‘Change, we can believe in’ was slechts een prima pay-off van een sterk merk. Als vakidioot kon je zien dat het Obama-merk weergaloos gemarket was.

Niets ontbrak, anchor persons, enorme media-inkoop (over de 100 miljoen mediadollars alleen in de maand oktober!!) maar vooral het mediamieke van de tv-illusionist Obama maakte van McCain een oude kreupele man die weinig nieuws zou brengen.

Het lijkt erop dat Obama de man is die de verandering van het nieuwe westerse denken inluidt. Obama begrijpt in ieder geval de kracht van de media en weet daar feilloos op in te springen via events, blogs, interactieve platforms et cetera. Obama is net met een co-create site gekomen (kijk maar eens op change.gov) waar mensen geprikkeld worden hun ideeën over een beter functionerende overheid te delen. Iedereen moet meehelpen te veranderen.

Change is de winnende term. Het is wachten op een nieuw merk dat zo gaat heten. De term ‘change’ is op alle organisaties van toepassing. Op overheden, de maatschappij maar ook op bedrijven en op u.

Waarom is BMW nog steeds zo succesvol in een slecht lopende auto-industrie? Dat komt omdat ze een paar jaar geleden een nieuwe koers hebben ingezet. Dat ze innovatie sterk doorgevoerd hebben en met nieuwe inzichten komen.

Dat geldt niet alleen voor bedrijven/segmenten in nood maar eigenlijk voor iedereen. Als bedrijf is luisteren naar je opdrachtgevers en beïnvloeders een key-issue.

Dus (even terug naar de orde van de dag): kom op Sanoma! Wijs de kritiek op de tariefkaarten niet van de hand (zie voorpagina Adformatie 46).
Loop voorop! Wees de first mover in je markt en doe wat aan je openheid wat betreft tariefkaarten. Koppel dat aan oplagen, bereikseffecten, sales-effecten enzovoort.
Kortom Change!

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie