Cirque du Soleil koopt Sid Lee

Cirque du Soleil heeft een 'significant minderheids aandeel' gekocht in Sid Lee. De ook in Amsterdam gevestigde Agency of the Year wil zo zijn multinationale plannen ondersteunen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

'We worden steeds meer een multinational. Daarom is een sterke partner die ons kan ondersteunen heel belangrijk' zegt Jean-Francois Bouchard, directeur Sid Lee, in Marketing Magazine. Sid Lee heeft vestigingen in Montreal, Parijs, Amsterdam, Austin en Toronto.

Volgens Bouchard zal de overeenkomst met het circusimperium geen invloed hebben op de dagelijkse gang van zaken van de bureaugroep. Er komt wel een manager van Cirque du Soleil in het bestuur van Sid Lee, maar het MT zal niet van samenstelling veranderen.

Voor Cirque du Soleil is het wel een grote verandering; de eerste stap buiten hun werkgebied van evenementen en theater. 'Dat is juist de bedoeling van deze joint venture. We kunnen nu een creatieve denktank gaan vormen waarin creatieve en commerciële elementen elkaar vinden. We kunnen nu verder kijken dan wat je normaal gesproken ziet bij Cirque met onze live shows' zegt Renée-Claude Ménard, woordvoerder Cirque du Soleil.

Of er al Sid Lee/Cirque du Soleil projecten op stapel staan, is niet bekend gemaakt.

Cirque du Soleil is al enige tijd klant bij Sid Lee. Tony Babinski, creatief directeur Sid Lee schreef in 2004 het jubileumboek Cirque du Soleil: 20 Years under the Sun waar ook een documentaire van is gemaakt.
bron: marketingmag.ca

Zie het persbericht van Cirque du Soleil.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie